جلوگیری از سرقت وسایل خانه

چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم

سرقت خانه یکی از بحث‌ها و موضوعات داغ صفحه حوادث روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی است. روزانه سارقان بسیاری به خانه‌هایی که مالکین در آن‌ها حضور ندارند دستبرد می‌زنند و وسایل ارزشمند را به سرقت می‌برند. آیا راهی برای مقابله با سارقین وجود دارد؟ آیا می‌توان از سرقت وسایل خانه پیشگیری کرد؟ این روزها سیستم‌های ضدسرقت بسیاری طراحی و تولید شده‌اند که تاثیر چشمگیری در جلوگیری از سرقت وسایل خانه دارند. علاوه‌بر سیستم‌های ضد سرقت راه‌ها و ترفندهای متعددی برای جلوگیری از سرقت وسایل خانه و دزدی از منزل وجود دارد که در ادامه این مقاله از ایمن کالا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1. شناخت خوبی نسبت به همسایه‌ها داشته باشید، یک پلیس همیشه حاضر در محل

زندگی آپارتمان‌نشینی باعث شده است که شناخت کمتری نسبت به همسایگان خود داشته باشیم. افراد بسیاری در جامعه هیچ شناختی از همسایگان خود ندارند و در حقیقت نمی‌دانند در یک ساختمان با چه افرادی زندگی می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از سرقت و دزدی از منزل این است که شناخت کافی نسبت به همسایه‌های خود داشته باشیم. برای مثال نیازی نیست اگر به سفر می‌رویم به همسایه‌ها اطلاع دهیم که چند روزی را در منزل نیستیم.

در سال‌های نه چندان دور و زمانی‌که زندگی شهری گستردگی این روزها را نداشت همسایه‌ها جزو نزدیک‌ترین افراد هر خانواده‌ای محسوب می‌شدند. خانواده‌های بسیاری با خیال آسوده خانه و زندگی خود را به همسایه‌های می‌سپردند و به سفر می‌رفتند. در حقیقت همسایه‌ها مانند یک پلیس دلسوز در طول روزهای غیبت صاحب خانه از منزل و وسایل آن مراقبت می‌کردند. اما این روزها برای این کار باید شناخت کافی نسبت همسایه‌ها داشت که کار چندان راحتی نیست.

شاید بتوان گفت یک دوربین وایرلس برای ارسال وضعیت خانه در زمان سفر یک وسیله مطمئن‌تری نسبت به افراد غریبه است. دوربین‌های مداربسته قابلیت ارسال تصاویر ثبت شده و رفت‌وآمدهای خانه را دارند و تقریبا یکی از مهم‌ترین اجزا یک سیستم امنیتی محسوب می‌شوند.

پیگیری سرقت از منزل

2. از محکم و سالم بودن قفل درب‌ها مطمئن شوید

بیشتر از 40 درصد آمار دزدی از منزل مربوط به خانه‌هایی است که درب و قفل محکم و مطمئنی نداشته‌اند. بسیاری از درب‌های آپارتمان‌ها نیازی به ایجاد فشار، انجام کارهای طاقت‌فرسا یا به کار بردن کارهای وقت‌گیر برای سرق ندارند. بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از سرقت وسایل منزل تعویض قفل‌های فرسوده و استفاده از قفل‌های ضدسرقت و چند زبانه است. محافظ آهنی درب و شیب‌بند هم یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان برای محافظت بیشتر از خانه در نظر گرفت. درب بالکن و پنجره‌ها را نیز قبل از سفر یا خروج از خانه حتما چک کنید که محکم و بسته باشند.

البته اگر وسایل ارزشمند و گران‌قیمتی در خانه نگه‌ می‌دارید حتما باید یک سیستم امنتی ضدسرقت تهیه کنید. برخی از سیستم‌های امنیتی مانند دزدگیر دودزا یک انتخاب مناسب برای فراری دادن دزدها و سارقان است. این دزدگیرها با استفاده از یک دکمه شروع به تولید دود بسیار غلیظی می‌کنند که قدرت دید دزدها را از بین می‌‌برند تا ناچار به ترک محل شوند. البته دزدگیرهای دودزا بیشتر مناسب مکان‌هایی است که در آن‌ها لوازم گران‌قیمتی مانند طلا، دلار و اشیا عتیقه وجود دارد.

پیشگیری از سرقت منازل خالی از سکنه

3. لامپ‌های اتوماتیک،‌ بهترین ابزار برای پیشگیری از سرقت منازل خالی از سکنه

لامپ‌های خانه یکی از شناخته‌شده‌ترین الگوهای رفت‌وآمد ساکنین به شمار می‌رود. در طول مدت شب و هنگام تاریک شدن هوا لامپ‌های خانه به‌صورت برنامه‌ریزی نشده‌ای روشن و خاموش می‌شوند و خبر از تردد اهالی منزل می‌دهند. افراد بسیاری تصور می‌کنند اگر یکی از لامپ‌های خانه را در زمان مسافرت روشن بگذارند به سارقان ثابت می‌کنند که در منزل حضور دارند. در حالی که سخت در اشتباه هستند.

بهترین راه برای به خطا انداختن سارقان و ایجاد یک الگوی رفت‌وآمد خاص بهتر است از لامپ‌های اتوماتیک استفاده کنید. لامپ‌های اتوماتیک در زمان‌های متعددی از شبانه‌روز روشن و خاموش مانند زمانی‌ که در خانه حضور دارید، روشن و خاموش می‌شوند. لامپ‌های اتوماتیک برای مغازه‌ها و انبارهای بزرگ هم قابل استفاده است. البته پیشنهاد می‌کنیم از دزدگیر مغازه و فروشگاه در کنار لامپ‌های اتومات هم کمک بگیرید تا در زمان تعطیلی آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

4. پنهان کردن کلیدها در قسمت‌های مختلف خانه، بهترین راه افزایش سرقت خانه

مخفی کردن کلیدهای خانه در قسمت‌های مختلف برای اعضای خانواده در حقیقت انداختن فرش قرمزی برای سارقین است. این روزها سارقین به راحتی می‌توانند کلیدهای خانه را پیدا کنند و وارد خانه شوند. بنابراین بهتر است از قرار دادن کلید یدک یا کلید برای سایر اعضای خانواده در گلدان، جاکفشی یا زیر پادری جداً خودداری کنید. به جای این کار می‌توانید کلید یدک را به یکی از اقوام بسیار نزدیک، دوست یا همسایه‌ای که مورد اعتماد است تحویل دهید.

عدم نگهداری و مراقبت از کلیدها دردسرهای متعددی را پیش می‌آورد. ممکن است در زمان پنهان کردن کلید یدک یکی از سارقین شما را دیده باشد. در چنین شرایطی به راحتی می‌تواند کلید را به سرقت ببرد و وارد خانه شود. برای پیشگیری از اتفاق‌هایی که بر اثر گم شدن کلید یدک پیش می‌آید بد نیست که کنترل دقیقی روی رفت‌وآمد‌ها به خانه داشته باشید. با خرید دوربین مخفی به راحتی و در کمتر از یک ساعت امکان کنترل رفت‌وآمدهای منزل امکان‌پذیر می‌شود. دوربین‌های مخفی کوچک به راحتی نصب می‌شوند و اطلاعات مورد نیاز را در دسترس مالک خانه قرار می‌دهند.

جلوگیری از سرقت انباری

5. دزدگیر اماکن، مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از سرقت خانه

راه‌های متعددی برای پیشگیری از سرقت وسایل منزل وجود دارد. اما همه این راه‌ها قطعی و صد در صد نیستند و باید به دنبال روش‌های پیشرفته‌تری بود. دزدگیر اماکن یکی از مطمئن‌ترین ابزارهای پیشگیری از سرقت وسایل خانه است. دزدگیر اماکن مدل‌ها و انواع مختلفی از جمله سنسور‌های درب، دوربین سیم کارتی، دزدگیر منازل و آژیرهای گوناگون دارند.

چگونه از سرقت منزل جلوگیری کنیم

دزدگیر اماکن منازل را باید از فروشگاه‌های مطمئن خریداری کنید تا محصولاتی اصل برای امنیت خانه به شما تحویل داده شود. فروشگاه اینترنتی ایمن کالا عرضه کننده انواع سیستم‌های امنیتی برای پیشگیری از سرقت خانه یا مکان‌های اداری و تجاری است. خدمات پس از فروش، گارانتی محصولات، ضمانت اصل بودن کالا و قیمت مناسب از جمله خدمات مجموعه ایمن کالا به شمار می‌رود. برای خرید انواع دزدگیر خانه، باغ و ویلا همین حالا با شماره تلفن 22410328-021 تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما و ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید دزدگیر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × = 9

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

9010454556