دوربین وایرلس چیست؟ تست

دوربین وایرلس

دوربین وایرلس چیست؟

همانطور که از نام این محصول پیداست دوربین وایرلس نوعی دوربین هوشمند است که امکان کنترل فضا را بدون نیاز به سیم‌کشی و هزینه‌ی گزاف آن فراهم می‌کند. این نوع دوربین‌ها انتقال تصویر را بدون وجود هیچ‌ کابل ارتباطی میسر می‌سازند و طیفی گسترده دارند.

دسته‌ای از این دوربین‌ها مانند دوربین وایرلس یا دوربین وای‌فای تنها از حیث شبکه‌ی ارتباطی خودکفا هستند و برای اتصالات الکترونیکی نیاز به سیم‌کشی برق دارند، اما دسته‌ای دیگر از این دوربین‌ها مُضاف بر ویژگی ارتباط با پهنای باند و از طریق خطوط رادیویی، بی‌نیاز از اتصال به منبع الکترونیکی هستند و کاربر با شارژکردن دستگاه می‌تواند تصاویری که روی حافظه‌ی آن‌ها ذخیره شده را ببیند.

ویژگی مهم دوربین‌های بی‌سیم در قیاس با نمونه‌های سیمی این است که برای نصب آن‌ نیاز به تهیه‌ی بستری مناسب نیست و علاوه بر آن  کاربر به‌راحتی می‌تواند این دوربین‌ها را از فضایی به فضای دیگر منتقل کند.

انواع دوربین‌ وایرلس   

دوربین­های وایرلس به دو طریق دسته ­بندی می­شوند. دسته ­بندی اول براساس اتصال به منبغ تغذیه یا شارژی بودن است: انواع دوربین وایرلس شارژی ( نه کابل تصویر (کابل کواکسیال) دارد نه کابل تغذیه برق) و انواع دوربین وایرلس تحت شبکه دارای سیم منبع تغذیه برق (دسته­ ای از دوربین­های تحت شبکه وای فای دارای ارتباط تصویری بی­سیم که برای تغذیه باید به آداپتور متصل باشند). دسته ­بندی بعدی براساس سیستم دوربین است: انواع دوربین وایرلس دیجیتال و انواع دوربین وایرلس آنالوگ.

خرید و استفاده قانونی از ردیاب

دوربین آنالوگ 

در دوربین‌های بی‌سیم آنالوگ، فرستنده‌ی دوربین فرکانس‌ها و طول‌ موج‌های رادیویی تصویر را مخابره می‌کند و تصاویر به وسیله‌ی گیرنده دریافت می‌شود. این فرستنده و گیرنده در دو سوی دوربین قرار دارد. گستره‌ی برد این دوربین‌ها بسیار محدود  و  مخابره‌ی تصویر برای فاصله‌های طولانی عملا غیرممکن است.

دوربین دیجیتال 

امروزه عمدتا منظور از دوربین‌های بی‌سیم، دوربین‌ دیجیتال وای‌فای است که با استفاده از تکنولوژی وای‌فای تصاویر را ارسال می‌کند و در اندازه‌ها و قیمت‌های متنوع یافت می‌شود. دوربین‌های بی‌سیم دیجیتال تصاویر را در بستر شبکه‌‌های بی‌سیم کدگزاری و مخابره می‌کنند. برخلاف مدل‌های دوربین آنالوگ، در این مدل‌ها پهنای باندِ ارسال تصاویر بسیار بالاست و در مسافت‌های طولانی و حتی در فاصله‌ی چند شهر امکان انتقال تصاویر وجود دارد.

این دوربین‌ها نسبت به انواع آنالوگ امکانات بسیار گسترده‌تری را دارا هستند. بعضی از مدل‌های این نوع دوربینِ هوشمند، قابلیت ضبط هم‌زمان  صدا همراه با تصویر یا پردازش تصویر و اتصال به کارت شبکه به‌طور سیمی را  دارا هستند و بعضی دیگر از مدل‌ها به دوربین چرخشی یا دوربین 360 درجه مجهزند.  همین امکانات نوین که هر روز به شکلی رخ می‌نمایاند موجب شده تا  دوربین‌های بی‌سیم دیجیتال  با اقبال کاربران مواجه  شود. شما با  نصب دوربین وایرلس می‌توانید به سادگی به یک روتر Wifi متصل شوید و برای این‌کار باید توسط دوربین وایرلس دنبال سیگنال‌های وای‌فای بگردید و بعد به هرکدام از این سیگنال‌ها که مدنظر شماست ملحق شوید. همین‌قدر ساده شما می‌توانید تصاویر دوربین وایرلس خود را رصد کنید و از اوضاع باخبر شوید.

حتی می‌توانید با اتصال یک دستگاه nvr مجهز به وای‌فای تصاویر این دوربین هوشمند را روی موبایل خود مشاهده کنید. این دوربین‌ها علاوه بر تصاویری با کیفیت می‌توانند صدای محیط را هم ارسال کنند. البته در هنگام استفاده از این دوربین‌ها باید حواس خود را جمع کنید و حتما برای دوربین خود کلمه‌ی عبوری با امنیت بالا تعیین کنید تا از شر هکرها در امان بمانید. این دوربین‌ها مانند سایر وسایل دیجیتال شارژی هرازگاهی به تجدید شارژ نیازمند است و بلاخره این‌ موضوع که باید یک دوربین وای‌فای گران انتخاب کنید یا یک دوربین وایرلس ارزان، کاملا به نیاز شما و انتظاری که از یک دوربین هوشمند دارید وابسته است.

خرید دوربین وایرلس

دوربین­های مداربسته، برای بالابردن امنیت در محیط­های مختلف کسب و کار و محیط­های مسکونی، و همچنین برای کاربرد نظارت پیوسته، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته­اند. در این بین دوربین­های وایرلس، بخاطر سهولت نصب و استفاده و قابلیت­های پیشرفته­تر، گزینه­های بسیار خوبی برای مشتری هستند. این عوامل در مجموع باعث شده­اند که افراد زیادی به خرید دوربین وایرلس روی آورند. در دوربین­های بی­سیم، کابل تصویر وجود ندارد و انتقال تصویر در بستر هوا بصورت وایرلس انجام می­شود اما کابل تغذیه برق، در برخی از مدل­ها وجود دارد و در برخی از مدل­های دیگر نیز از باتری استفاده می­شود و کابل تغذیه نیز وجود ندارد.

قیمت دوربین وایرلس

برای محیط­های حرفه­ای، توصیه می­شود که حتماً از دوربین­های وایرلس تحت شبکه استفاده شود. اتصال به شبکه در دوربین­های وایرلس از طریق WiFi امکان­پذیر است. البته توجه کنید که قیمت دوربین وایرلس از دوربین­های معمولی، بیشتر است اما با نصب این سیستم، از امنیت و ثبات بیشتری بهره­مند خواهید شد. باید خاطر نشان کرد که گذشته از هزینه دوربین­های وایرلس، این دوربین­ها، در مقایسه با دوربین­های ساده آنالوگ، علاوه بر برتری و ثبات بیشتر، امکانات بیشتری را نیز برای کاربر فراهم می­کنند.  

پنهان کردن لوازم ارزشمند در نقاط کور منزل

نصب دوربین وایرلس

در محیط­هایی که سیم کشی دشوار باشد یا بخاطر ملاحظات دیگر، تمایلی به سیم­کشی نداشته باشید، نصب دوربین­ وایرلس یا همان بی سیم، تنها راه حل شما خواهد بود. این نوع دوربین­ها بدون سیم و با بستر یا مدیای هوا، انتقال اطلاعات را به مانیتور، انجام می­دهند. در نصب دوربین وایرلس با توجه به این که دوربین شما از نوع شارژی باشد یا خیر باید تمهیدات تغذیه آن را فراهم کنید. اگر از نوع شارژی نباشد کافیست آداپتور را به نزدیکترین پریز برق وصل کرده و اتصال آن را با دوربین برقرار کنید. اتصال به شبکه نیز به راحتی با وای فای انجام می­شود.

بهترین دوربین وایرلس

برای این که بهترین دوربین وایرلس موجود در بازار را متناسب با نیاز خود بیابید، باید معیارهایی را بررسی کنید. کیفیت دوربین (این که چند مگاپیکسل باشد)، ضد آب بودن، کیفیت دید در شب، مجهز بودن به قابلیت هشدار از طریق ایمیل، قابلیت تشخیص حرکت، قابلیت ضبط هوشمند، قابلیت دسترسی سریع و آسان از راه دور، زاویه دید، وجود یا عدم وجود باتری و امکان اتصال به اینترنت ازجمله مهمترین معیارها هستند. بدین ترتیب می­توانید دوربینی را انتخاب کنید که هم نیاز شما را برآورده کند و هم از لحاظ قیمت، مناسب حال شما باشد. در حال حاضر برای بهترین­ دوربین وایرلس موجود در بازار می­توان به دوربین مداربسته Annke 8CH ProHD 1080N، دوربین مداربسته Arlo Smart Home و دوربین Zmodo 4CH 720P اشاره کرد. 

دوربین وای فای

دوربین وای فای، دسته­ای از دوربین­های مداربسته وایرلس است. در سیستم­هایی که در آن­ها از دوربین­ WiFi استفاده شده، تصاویر، توسط شبکه­های بی­سیم wifi، برای کاربر ارسال می­شوند. نکته­ای که در رابطه با دوربین WiFi باید به آن توجه شود این است که این دوربین­ها از نوع تحت شبکه به شمار می­روند. برای دوربین­های آنالوگ، امکان استفاده از وای فای وجود ندارد. اگر برای مشاهده تصاویر، از لپ تاپ استفاده می­نمایید فقط کافیست دوربین­ وای فای را به­صورت بی­سیم در شبکهWiFi شناسایی کنید و تصاویر را روی نرم­افزار دوربین­های شبکه ملاحظه کنید. اما اگر برای گرفتن اطلاعات دوربین­ وای فای، از سرور یا NVR استفاده می­کنید به یک اکسس پوینت (Access Point) نیاز دارید.

دوربین هوشمند

دوربین­ هوشمند به سیستمی می­گویند که جدای از ضبط تصاویر، قابلیت­های هوشمند و اتوماتیکی هم برای کاربر فراهم می­کند. دوربین هوشمند می­تواند تحلیل نرم ­افزاری و توصیف رویداد یا تصمیم­گیری­های سیستم­های هوشمند و خودکار را برای کاربر فراهم کنند. برای ایجاد ارتباطات پردازنده دوربین هوشمند با دیگر پردازنده­ها، پرتکل­های گوناگونی شامل RS232 و Ethernet قابل استفاده هستند. علاوه بر این، دوربین­های هوشمند می­توانند داراری I/O (پورت­های ورودی/خروجی) با تحریک ۲۴ ولت برای ارتباط با PLC یا رله ها داشته باشند.

دوربین دزدگیر

در حالت عادی در سیستم­های امنیتی، دوربین مداربسته و دزدگیر، دو سیستم مجزا هستند. کارایی دوربین، تصویربرداری و کارایی دزدگیر، تشخیص حرکت برای جلوگیری از دزدی است. دزدگیر دارای یک سیستم مرکزی است و همچنین، یک چشمی دارد که در هنگام فعال شدن، حرکت را تشخیص می­دهد. دوربین دزدگیر در واقع تلفیقی از کارکرد دوربین مداربسته و چشمی دزدگیر اماکن است. این سیستم، دو وظیفه مهم ثبت تصاویر و همچنین تشخیص حرکت را عهده ­دار است. این نوع دوربین، غیر از سنسور تصویر به آشکارساز تشخیص حرکت هم مجهز است که قادر است هشدارهای بدون خطا داشته و حرکت را با دقت زیادی تشخیص دهد.

انتقال تصویر

اگر در محلی دوربین نصب کرده اید و می­خواهید بدون مراجعه به محل و فقط از طریق اینترنت، اقدام به نظارت بر تصاویر دوربین­ها بکنید، باید انتقال تصویر انجام دهید. مراحل انتقال تصویر بدین صورت است: باید در محل نصب دوربین­ها، اینترنت داشته باشید که اگر اینترنت در دسترس ندارید، باید در مرحله اول اقدام به تهیه اینترنت نمایید. مرحله بعدی این است که تمامی اتصالات سخت افزاری مودم، DVR و کامپیوتر را از طریق کابل شبکه و سوییچ برقرار کنید. در مرحله سوم باید تنظیمات شبکه بر دستگاه DVR را انجام داده و در مرحله چهارم نوبت به تنظیمات انتقال تصویر بر روی مودم می­رسد. مراحل انجام این کار بسیار آسان است فقط برای آموزش مرحله سوم، بهتر است که راهنمای کانفیگ کردن چند برند معروف را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی بدست آورید.

دوربین لامپی

دوربین لامپی امکانات فوق العاده زیادی در حوزه کاری دوربین­های مداربسته دارد می­تواند روشنایی محیط را هم فراهم کند. نور آن قابل تنظیم است و برخی از مدل­های آن می­توانند قابلیت تشخیص حرکت را هم فراهم کنند. دید 360 درجه، اتصال بی­سیم، پورت بر اتصال حافظه خارجی، انتقال تصویر زنده و ضبط شده بر روی گوشی های هوشمند (اندروید و iOS ) و صدای دو طرفه برخی از قابلیت­های شگفت ­انگیز این دستگاه هستند.

دوربین وایرلس لامپی

محفظه این دوربین به شکل لامپ ساخته شده و به راحتی در سرپیچ لامپ­های معمولی بسته می­شود. این نوع از دوربین­های بی­سیم نیز مانند سایر انواع آن مشخصات منحصر به فردی دارد. زاویه دید 360 درجه این دوربین باعث می­شود تمام نقاط محیط پوشش داده شود. علاوه براین، این دوربین هم در رنج کیفیت تصویر متفاوتی در بازار عرضه شده که با توجه به نیاز و بودجه­ای که در اختیار دارید می­توانید آن را تهیه کنید. دوربین وایرلس لامپی، تصاویر را به تلفن شما منتقل می­کند که به راحتی می­توانید بر محیط مورد نظر خود نظارت کافی داشته باشید.

دوربین وایرلس لامپی

دوربین چرخشی

دوربین چرخشی می­تواند از نوع بی­سیم یا کابلی باشد. مدل بی­سیم یا همان دوربین وای فای گردان مزایای بیشتر و قیمت بالاتری دارد. مزیت کلی دوربین چرخشی نسبت به دوربین­های مداربسته معمولی این است که با این که زاویه دید 360 درجه ندارند اما انعطاف­پذیری در تصویر برداری را با چرخش لنز دوربین فراهم می­کنند.

دوربین وای فای گردان

دوربین­های مداربسته WiFi گردان در مدل­های مختلفی عرضه می­شوند. عموماً این دوربین­های وایرلس برای فضای داخلی با امکان چرخش افقی و عمودی این قابلیت را برای کاربر فراهم می­کنند که با چرخاندن دوربین، بتواند بصورت کامل، بر فضای مورد نظر، نظارت داشته باشد. نصب و انتقال تصویر دوربین­های چرخشی بسیار آسان است و اتصال به اینترنت آن­ها هم توسط وای فای و هم از کابل LAN ممکن است. در مدل­های مختلف این نوع دوربین در بازار، می­توانید مشخصاتی مانند دید در شب، کیفیت و … را بررسی کرده و مدل مورد نیاز خود را خریداری کنید.

ردیاب زیر پوستی

دوربین وایرلس کوچک 

دوربین­های کوچک که با نام­های دوربین مخفی، دوربین سوزنی و دوربین مینیاتوری شناخته می­شوند کاربردهای گوناگونی دارند. این دوربین­ها هم در نوع با سیم و هم بی سیم موجودند. در این میان، دوربین وایرلس کوچک، شهرت و استفاده بیشتری پیدا کرده است.

دوربین وای فای کوچک 

مدل­های مختلف دوربین وای فای کوچک در بازار وجود دارند که برخی از آن­ها از نوع ثابت بسیار کوچک بوده و به علت جدا بودن سر لنز از برد دوربین و نداشتن کیس سر لنز، غیر قابل دید هستند. بنابراین در هر محیطی که بخواهید می­توانید بصورت نامحسوس از آن­ها استفاده کنید.

دوربین بیسیم کوچک

این دوربین­ها در منازل، فروشگاه­ها و یا دیگر اماکن کاری، کاربرد دارند. مثلا اگر در منزل، برای کودکتان، پرستار استخدام کرده ­اید، بدین ترتیب می­توانید بصورت نامحسوس بر رفتار پرستار با کودک دلبندتان نظارت کامل داشته باشید.  انتقال تصویر این دوربین­ها آسان است و از طریق وای فای به شبکه متصل می­شوند.

دوربین 360 درجه

مزیت دوربین 360 درجه نسبت به دوربین­های با زاویه دید محدود، پوشش فضای بیشتر و در نتیجه نظارت بهتر است. فرض کنید در یک فضای بسته نیازمند نصب دوربین مداربسته هستید. در بیشتر اوقات اگر دوربین­های 360 درجه را انتخاب کنید نیازمند خرید و نصب تعداد کمتری دوربین خواهید بود. همانطور که پیش­تر بیان شد، دوربین چرخشی، در مقایسه با دوربین­های ثابت با زاویه دید محدود، انعطاف­پذیری بیشتری در تصویر برداری فراهم می­کنند. اما دوربین­ 360 درجه، در این حوزه، از دوربین چرخشی نیز برتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

54 + = 56

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

9010454556