راهنمای نحوه اتصال دوربین مدار بسته به گوشی

آموزش نحوه اتصال دوربین مدار بسته به گوشی به همراه تصاویر

دوربین مدار بسته یکی از پر کاربردترین سیستم‌های امنیتی است که در ساختمان‌های متعددی دیده می‌شود. از دوربین مدار بسته برای تامین امنیت ساختمان، مغازه، محل کار و حتی سیستم امنیتی بانک‌ها و مراکز مهم استفاده می‌کنند.

با اتصال دوربین‌های مدار بسته به کامپیوتر و تلفن همراه می‌توانید از راه دور و حتی در زمان سفر امنیت خانه و محل کار خود را تحت نظر بگیرید. در این مقاله، قدم به قدم نحوه اتصال دوربین مدار بسته به موبایل را به شما آموزش خواهیم داد.

1. نحوه اتصال به دوربین مدار بسته از راه دور، اینترنت بهترین راه برای انتقال تصاویر

برای کار با دوربین مدار بسته در موبایل به امکانات و تجهیزات مختلفی نیاز داریم. یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که حتما باید فراهم شود، اینترنت پر سرعت است. دوربین‌های مدار بسته بدون اینترنت هم می‌توانند کار کنند اما برای انتقال تصاویر به گوشی یا تبلت باید از اینترنت پر سرعت برای آن‌ها استفاده کنند. یک دوربین وایرلس به راحتی و بدون نیاز به سیم کشی از طریق اینترنت، تصاویر ذخیره شده را با کیفیتی بالا به گوشی موبایل انتقال می‌دهد.

نحوه وصل کردن دوربین مدار بسته و  DVRبه گوشی

2. نصب دوربین مدار بسته بدون خط تلفن، حرفه‌ای‌تر عمل کنید

DVR  یاNVR  دستگاه‌هایی هستند که تصاویر دوربین مدار بسته در آن‌ها ذخیره می‌شود. دستگاه ذخیره‌ساز می‌تواند به‌راحتی به دوربین با تجهیزات سیمی یا دوربین‌های وایرلس وصل شوند. برای اتصال DVR  به گوشی و دریافت تصاویر باید دستگاه ذخیره ساز دوربین را به اینترنت متصل کرده و به اپلیکیشن‌های اختصاصی وصل شوید.

اگر دوربین‌‌ها به درستی نصب شوند، تصاویر با کیفیت بالایی منتقل خواهند شد. دوربین‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم‌های امنیتی به شمار می‌روند. به همین دلیل انجام مراحل نصب آن‌ها اهمیت بالایی دارد. از یک دوربین مدار بسته در کنار برخی از دزدگیرهای اماکن مانند دزدگیر دودزا یا دزدگیرهای درب به خوبی می‌توان در پیشگیری از سرقت استفاده کرد. به‌یاد داشته باشید دوربین‌ها به تنهایی برای تامین امنیت مکان‌های مختلف کافی نیستند.

3. قدم سوم، نصب نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

برای دریافت و مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته به نصب اپلیکیشن‌های مخصوصی که برای این کار طراحی شده‌اند نیاز دارید. با توجه به سیستم عامل گوشی یا تبلت خود، برنامه را انتخاب و روی گوشی نصب کنید. معمولا به همراه دستگاه DVR ، این اپلیکیشن‌ها روی CD یا DVD  در اختیارتان قرار می‌گیرند. پرکاربردترین اپلیکیشن‌های مربوط به دوربین‌های مدار بسته برای انتقال تصاویر به شرح زیر هستند:

  • EverFocus EPRO NVR
  • mCam View
  • CCTV Viewer
  • SuperLive Pro

پس از نصب اپلیکیشن‌ها و اطمنیان از انتقال تصاویر باید به فکر تقویت سیستم امنیتی محل زندگی یا محل کار خود باشید. برخی از سنسورها مانند سنسور ورود به مغازه یا اتاق و خانه‌ به راحتی نصب می‌شوند و با اتصال به پنل مرکزی سیستم امنیتی یا دزدگیر از ورود افراد ناشناس به محل مربوطه جلوگیری می‌کنند.

4. دستگاه‌های ذخیره کننده، بهترین ابزار برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته

برای اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر یا گوشی، دستگاهDVR  باید به مانیتور متصل شود. برای اتصال DVR  به مانیتور از کابل VGA یا HDMI استفاده کرده و از طریق پورت یا درگاه مخصوص، مانیتور را به آن وصل کنید.

اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر

5. تنظیمات DVR  را روی کامپیوتر،‌ سریع و بدون هدر رفتن زمان اقدام کنید

بعد از اتصال DVR به مانیتور باید تنظیمات اینترنت آن را وارد کنید. برای ست کردن تنطیمات DVR مراحل زیر را طی کنید. از قسمتSETTING  وارد بخشNETWORK  شوید. فیلد Obtain IPAddress Automatically را غیر فعال کرده و در قسمتSTATIC IP  مقادیر زیر را وارد کنید.

IP address: 192.168.1.8

Sub net mask: 255.255.255.0

Gate way: 192.168.1.1

Http port =80

پس از وارد کردن مقادیر گزینه SAVE را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید. به‌یاد داشته باشید در زمان خرید دوربین مخفی مراحل نصب را به خوبی از فروشندگان آموزش ببینید. هر خطایی در وارد کردن اطلاعات مورد نیاز تاثیر مستقیم در کاهش دقت دوربین مخفی یا مدار بسته خریداری شده دارد.

6. تنظیمات روتر یا مسیریاب DVR،‌ راهی برای دسترسی راحت‌تر به تصاویر

روتر یا مسیریاب، همان طور که از نامش پیدا است وظیفه پید اکردن بهترین مسیر بین دو دستگاه در شبکه اینترنت را بر عهده دارد. برای ست کردن تنظیمات مسیریاب، 192.168.1.1 را در قسمتURL  مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید. این IP یا آدرس اینترنتی برای دسترسی به تنظیمات مودم هم استفاده می‌شود.

در قسمت PORT FORWARDING مقادیر را به شکل زیر وارد کرده و سایر موارد را با حالت پیش‌فرض ذخیره کنید.

Port : 80

IP address : 192.168.1.8

Protocol:all

7. ابتدا تصاویر را روی مانیتور مشاهده کنید

قبل از مشاهده تصاویر دوربین کوچک مدار بسته روی گوشی، باید تصاویر آن را به‌درستی روی مانیتور مشاهده کنید. برای دسترسی به تصاویر، IP Address : Port  را که در مراحل قبلی، مقادیر آن را مشخص کرده‌اید در قسمتURL  مرورگر به‌صورت 192.168.1.1:80 وارد کنید.

پس از وارد کردن اینIP  در URL مرورگر، صفحه‌ای باز می‌شود که محل وارد کردنUSERNAME  و PASSWORD  است. نام کاربری و پسورد دستگاه DVR  را در این قسمت نوشته و وارد شوید. اگر اطلاعات کاربری را نداشتید برای هر دو قسمت از حالت پیش‌فرض admin استفاده کنید.

چگونه دوربین مدار بسته نصب کنیم؟

8. قدم آخر، آموزش تنظیمات نرم‌افزار روی گوشی

 دریافت تصاویر روی مانیتور نشان می‌دهد که تنظیمات را به‌درستی انجام داده‌اید. حالا وقت آن رسیده است که تصاویر را روی گوشی دریافت کنید. برای این کار، یکی از نرم‌افزارهایی که در قسمت سوم به آن‌ها اشاره کردیم را نصب کنید.

پس از نصب نرم افزار، مقادیرIP  و Port که در بخش‌های قبلی مشخص شده‌اند را در برنامه وارد کنید.

Port : 80

IP address : 192.168.1.8

مقادیر بالا را می‌توانید با هم به صورت 192.168.1.1:80 وارد کنید.

تنظیمات نرم‌افزاری برای نصب دوربین مدار بسته

خرید و نصب دوربین مدار بسته از 0 تا 100 با ایمن کالا

دوربین مدار بسته یکی از رایج‌ترین سیستم‌های امنیتی و ضد سرقت است که تقریبا برای هر محیطی می‌توان از آن استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی و مسائل حوزه اینترنت، کنترل دوربین‌‍‌های مدار بسته از راه دور، بسیار در حال گسترش است. کنترل محل کار، خانه و مغازه در مسافرت فقط با استفاده از گوشی، اتفاق بسیار جالبی است. ما در این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه تلفن همراه خود را به دوربین مدار بسته وصل کنید.

خرید بهترین دوربین مدار بسته از ایمن کالا

فروشگاه اینترنتی ایمن کالا با هدف رضایت مشتری، اقدام به واردات و طراحی سیستم‌های امنیتی ضد سرقت کرده است. کلیه محصولات این فروشگاه اصل بوده و خدمات پس از فروش دارند. اگر قصد خرید دوربین مخفی کوچک یا دوربین مدار بسته وایرلس را دارید با شماره تلفن 22410328-021 تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ایمن کالا بهترین محصول را برای امنیت محل کار یا خانه خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 + = 37

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

9010454556