مراحل گام به گام نصب دزدگیر خانه

نحوه نصب دزدگیر خانه در چند قدم، ساده و کاربردی

دزدگیرها یکی از مهم‌ترین ابزارهای امنیتی خانه، اماکن مسکونی و تجاری هستند. دزدگیرها مانند کلیه لوازم امنیتی از اجزای مختلفی ساخته شده‌اند و برخلاف باور اکثر افراد به راحتی قابل نصب و استفاده هستند. اگر قصد دارید برای منزل خود دزدگیر تهیه کنید و در کمترین زمان و بدون پرداخت هزینه تعمیرکار دزدگیر را نصب کنید خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله گام به گام شما را با نحوه نصب دزدگیر خانه آشنا خواهیم کرد.

نصب پنل مرکزی دزدگیر، اولین گام در نصب دزدگیر اماکن

برای آن‌که بتوانید از قابلیت‌های دزدگیر به راحتی استفاده کنید قبل از شروع هر کاری باید پنل مرکزی دزدگیر را در یک مکان مناسب با استفاده از چند میخ کوچک نصب کنید. پنل مرکزی معمولا مانند دوربین وایرلس در قسمتی از خانه نصب می‌شود که در معرض دید قرار نداشته باشد. این پنل باید در یک مکان خنک، بدون رطوبت، در دسترس، نزدیک به سنسورها و خارج از نقطه کور نصب شود.

نحوه نصب پنل مرکزی دزدگیر خانه

نصب سنسورها در پنل، مهم‌ترین بخش نصب دزدگیر خانه

سنسورها نقش مهمی در چشمی دزدگیرها و عملکرد درست آن‌ها هنگام ورود یک شخص به خانه دارند. سنسورها در پنل مرکزی شامل 4 سیم هستند. برای شروع کار سر سیم‌ها را کمی لخت کنید. دو سیم را به رنگ‌های مختلف هستند منفی و مثبت درنظر می‌گیریم. رنگ‌های منفی را به منفی و رنگ‌های مثبت را به بخش مثبت پنل وصل کنید.

دقت داشته باشید حتما سنسورهایی را که به عنوان کابل منفی در نظر گرفته‌اید به قسمت منفی و سنسورهای مثبت را به قسمت مثبت پنل نصب کنید؛ در غیر این‌صورت سنسورهای شما عملکرد درستی نخواهند داشت. این روند در نصب کلیه دزدگیر اماکن، دزدگیر خانه و دزدگیر فروشگاه کاملا شبیه به هم است.

نصب باطری در پنل دزدگیر در چند ثانیه

اگر سیستم دزدگیر برای عملکرد سنسورها از برق استفاده کند در صورت قطعی برق با اختلال مواجه می‌شود. در این شرایط نصب باطری کمک بزرگی به شما می‌کند. با استفاده از این باتری برای سیستم دزدگیر اماکن در صورت قطعی برق توسط سارقین شما به یک آژیر ضد سرقت دسترسی دارید. برای نصب باتری در پنل دزدگیر کافی است کابل قرمز پنل را به کلید قرمز و کابل مشکی پنل را به کلید مشکی باتری متصل کنید. به همین راحتی باتری در پنل نصب می‌شود.

نصب باتری در دزدگیر اماکن

نصب اسپیکر دزدگیر، کاربردی‌ترین بخش دزدگیر

کلیه دزدگیرها اعم از دزدگیر موتور سیکلت، دزدگیر خودرو و دزدگیر اماکن یک سیسیتم بازدارنده قوی هستند که با استفاده از آژیر و اسپیکرهای موجود باعث ترس و وحشت سارقین می‌شوند. برای نصب این اسپیکرهای کاربردی در پنل مرکزی دزدگیر از ورودی کافی است دو رشته سیمی را که از اسپیکر خارج می‌شود را روی خروجی اسپیکر در برد پنل نصب کنید. ( روی برد پنل کلمه اسپیکر با حروف کوچک حک شده است.)

اضافه کردن ریموت دزدگیر به پنل مرکزی دزدگیر خانه

برای آن‌که بتوانید یک ریموت جدید را به پنل مرکزی دزدگیر نصب کنید کافی است دکمه REMOTE LEARN را روی پنل همزمان با دکمه REMOTE برد چند ثانیه نگه دارید. پس از گذشت چند ثانیه یک آلارم پخش می‌شود که نشان دهنده اضافه شدن ریموت جدید به پنل مرکزی دزدگیر است.

نحوه اتصال آژیرک یا پیزو الکتریک در پنل دزدگیر

کلیه دزدگیرها اغلب هنگام آژیرکشی دو صدای بم و زیر را با هم دارند. برای صدای بم از اسپیکر و برای صدای زیر از پیزو استفاده می‌شود. برای نصب پیزو یا آژیرک یک سر از پیزو وارد پنل می‌شود و به خروجی SIREN متصل می‌شود.

نحوه اتصال آژیرک دزدگیر

مراحل نصب چشمی دزدگیر و روش فعال کردن آن

چشمی دزدگیر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های یک دزدگیر است. برای نصب این بخش از دزدگیر در پنل مرکزی ابتدا کابلی که از پنل مرکزی خارج می‌شود را با دقت به قسمت منفی و مثبت سنسور چشمی وصل می‌کنیم. سیم NC  را هم در قسمت منفی یا مثبت قرار می‌دهیم.

 توجه داشته باشید که قسمت منفی و مثبت پنل دقیقا هم‌رنگ همان سیم‌هایی باشد که در ابتدای نصب پنل آن‌ها را تعریف کردیم. سیم مثبت در قسمت مثبت و سیم منفی در قسمت منفی نصب شود. نصب چشمی دزدگیر در نحوه نصب دوربین مداربسته و کلیه آژیرهای امنیتی مشابه یکدیگر هستند.

گام آخر در نصب دزدگیرهای خانه، اتصال به اینترنت و فعال کردن دزدگیر

با پیشرفت تکنولوژی و رایج شدن استفاده از اینترنت اشیا در صنعت شرایطی به وجود آمد که افراد بدون حضور در محل اشیا را کنترل کنند و کارهای متفاوتی انجام دهند. یکی از کاربردهای مهم اینترنت اشیا طراحی دزدگیر با استفاده از سنسورهای حرکتی و سنسور چشمی است که این امکان را به افراد داد تا از طریق دزدگیر و اینترنت بتواند محیطی را که در آن قرار دارد کنترل کند. برای فعال‌سازی دزدگیر پس از نصب فیزیکی، لازم است تا دزدگیر به اینترنت متصل شود تا علاوه‌بر فعال‌ شدن دزدگیر، تمام اطلاعات برای شما ارسال شود. فعال سازی دزدگیر اماکن در شبکه به اطلاعات تخصصی نیاز دارد که بهتر است در این زمینه از یک مهندس شبکه کمک بگیرید.

خرید دزدگیر خانه

خرید جدیدترین دوربین‌های دزدگیر با کیفیت بالا از ایمن کالا

دزدگیر اماکن رایج‌ترین سیستم ضد سرقتی است که ما برای خانه، محل کار و سایر مکان‌هایی که امنیت آن‌ها برایمان اهمیت دارد به کار می‌بریم. معمولا پس از فعال شدن آژیرهای امنیتی سارقین پا به فرار گذاشته و ماموریتشان ناتمام باقی می‌ماند.

ما در ایمن کالا تلاش می‌کنیم تا با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین دزدگیرهای اماکن، نیاز هم‌وطنان عزیزمان را برطرف کنیم. برای تهیه محصول مورد نظر خود می‌توانید با شماره تلفن 22410328-021 تماس بگیرید. با دریافت مشاوره رایگان از واحد فروش ایمن کالا، بهترین محصول را با بالاترین کیفیت برای امنیت محل کار یا خانه خود انتخاب کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × = 4

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

9010454556