نحوه نصب دوربین مداربسته

آموزش نحوه نصب دوربین مدار بسته در 6 قدم

دوربین مداربسته یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های ضد سرقت محسوب می‌شود. این وسیله، توجه افراد بسیاری را برای حفظ امنیت محل زندگی و کنترل فضای محل کار به خود جلب کرده‌ است. دوربین‌های مداربسته در سایزهای مختلف به‌صورت وایرلس و معمولی تولید می‌شوند که هرکدام از آنها برای محل خاصی مناسب هستند.

نکات و اصول بسیار مهمی برای نصب دوربین مداربسته وجود دارد که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند کیفیت عملکرد آن را کاهش دهد. ما در این مقاله نکات مهم درباره نحوه نصب انواع دوربین مداربسته را توضیح خواهیم داد.

نحوه نصب دوربین مداربسته بیسیم

1. شناسایی و پوشش‌دهی؛ اولین قدم در نصب دوربین مدار بسته در منزل

فضاهایی که نیاز به محافظت و کنترل دارند را شناسایی کنید. معمولا درها، محل رفت و آمد و بخش‌هایی که در آن‌ها وسایل ارزشمند نگهداری می‌شود نیاز به کنترل بیشتری دارند. قسمت‌های خارج از خانه یا ساختمان‌ها بهترین محل برای نصب دزدگیر اماکن و دوربین‌های مدار بسته به شمار می‌روند. برای اینکه کنترل بیشتری روی محیط داشته باشید باید به تعداد درب‌های وروی یا خروجی دوربین تهیه کنید. تعداد مناسب دوربین را برای قسمت‌های ورود و خروج ساختمان مشخص و آن‌ها را در زوایای مناسب جاسازی کنید.

دوربین مداربسته مخفی برای منزل

2. زاویه دید دوربین، رصد بیشتر با کمک یک زاویه دید مناسب

تعداد دوربین‌هایی که برای یک فضای مشخص در نظر می‌گیرید وابسته به متراژ محیط و فضا است. ابتدا باید میزان فضای دید دوربین‌ها را مشخص کرد. برای مثال دوربینی که زاویه دید کمتری با دیوار دارد و سر آن رو به پایین قرار می‌گیرد فضای کمتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عکس این موضوع هم صادق است و دوربینی که با زاویه زیادی نسبت به دیوار نصب می‌شود فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. برای یک فضای مشخص، هر چقدر یک دوربین فضای بیشتری را رصد کند به تعداد کمتری دوربین برای پوشش‌دهی فضا نیاز دارید. دوربین‌های مدار بسته با توجه به زاویه انتخاب شده قابلیت کنترل محیط را به خوبی فراهم می‌کنند. اما به‌یاد داشته باشید دوربین‌ها برای پیشگیری از سرقت کافی نیستند. بهتر است از دوربین‌های مدار بسته در کنار دزدگیرهایی مانند دزدگیر دودزا طلافروشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. سیستم‌های دودزا باعث کاهش میزان دید و فراری دادن سارقین می‌شوند.

3. سیم‌کشی زیاد از زیبایی فضای ساختمان شما می‌کاهد

دوربین‌های مداربسته برای اتصال به کابل برق، دستگاه‌های ذخیره‌سازی تصاویر و اینترنت باید از سیم استفاده کنند. با زیاد شدن طول کابل‌های برق و اینترنت دوربین، حتی غلاف‌های سفید و فلزی هم نمی‌توانند از زشتی و نامناسب بودن آن بکاهند.

سعی کنید دوربین‌ها را در جایی نصب کنید که نیاز به سیم‌کشی زیادی نداشته باشند. اگر هم دوست دارید که هیچ سیمی را برای دوربین مداربسته استفاده نکنید، دوربین مداربسته وایرلس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای پیشگیری از سیم‌کشی‌های متعدد ما استفاده از دوربین وایرلس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دوربین‌های وایرلس و بدون سیم نصب بسیار ساده و راحت‌تری نسبت به دوربین‌های سیمی دارند.

4. دوربین را روی بلندترین سقف نصب کنید

شاید در فیلم‌ها دیده باشید که سارقین جلوی دوربین مداربسته را با پارچه یا مقوا می‌پوشانند و دید آن را مختل می‌کنند. این موضوع که از نظر عده زیادی فقط برای فیلم‌ها است، واقعیت دارد. اگر دوربین در ارتفاع کمی نسبت به زمین نصب شود علاوه بر پوشاندن لنز، می‌توان سیم‌کشی آن را نیز دستکاری کرد. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که حتی با نصب دوربین کوچک در ارتفاع بالاتر می‌تواند دید بیشتری را برای آن ایجاد کند.

5. از کار انداختن دوربین‌های مداربسته، اولین کاری که سارقین انجام می‌دهند

در صورتی که سارقین بدانند خانه‌ای مجهز به دوربین مداربسته است اقدام به قطع برق یا پوشاندن لنز آن با رنگ خواهند کرد.

بدون وجود برق دوربین مداربسته به‌‌طور‌کامل از کار خواهد افتاد. بنابراین، بهترین گزینه برای خنثی کردن نقشه‌های سارقان، قرار دادن دوربین در محلی خارج از دید است. دوربین‌های کوچک برای جاسازی و رصد کردن فضای مورد نظر شما بدون جلب توجه بسیار مناسب و کارآمد خواهند بود.

صب دوربین مخفی کوچک در منزل

6. در مرحله آخر دوربین‌های به کامپیوتر متصل کنید

پس از انتخاب بهترین و مناسب‌ترین زاویه و مکان برای نصب دوربین، نوبت به راه‌اندازی آن روی کامپیوتر می‌رسد. برای راه‌اندازی دوربین روی کامپیوتر باید به شبکه اینترنت متصل شوید. تنظیمات اینترنت دوربین مدار بسته باید روی دستگاه‌های ذخیره‌ساز آن انجام شود.

 انجام این تغییرات و تنظیمات شبکه، کار سختی نیست ولی باید مرحله به مرحله آن را پیش ببرید تا بتوانید به‌درستی این کار را انجام دهید.

خرید جدیدترین دوربین‌های مدار بسته با کیفیت بالا از ایمن کالا

دوربین مدار بسته رایج‌ترین سیستم ضد سرقتی است که ما برای خانه، محل کار و سایر مکان‌هایی که امنیت آن‌ها برایمان اهمیت دارد به کار می‌بریم. سارقین با دیدن دوربین مداربسته از سرقت دست کشیده و دیگر به دزدی فکر نخواهند کرد. هدف ما از خرید و نصب دوربین مداربسته هم، منصرف کردن سارقین و شناسایی دزدان پس از سرقت است.

ما در ایمن کالا تلاش می‌کنیم تا با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های مداربسته، نیاز هم‌وطنان عزیزمان را برطرف کنیم. برای تهیه محصول مورد نظر خود می‌توانید با شماره تلفن 22410328-021 تماس بگیرید. با دریافت مشاوره رایگان از واحد فروش ایمن کالا، بهترین محصول را با بالاترین کیفیت برای امنیت محل کار یا خانه خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 2

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

9010454556